Escuela de Ingeniería Informática

Carrera certificada por 5 años hasta Enero de 2026

ValpoDijo: Developing a software that supports the teaching of chilean idioms to children with autism spectrum disorders

• Alvarado, C.
  • Muñoz, Roberto
  • Villarroel, R.
  • Acuña, O.
  • Barcelos, T.
  • Becerra, Carlos
Abstract:
Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental condition characterized by a decrease in social interaction, communication, creativity, imagination, and organization of daily activities of those who have this condition. People with ASD present difficulties in the comprehension of figurative language, such as idioms. Due to the lack of mobile applications that support people with ASD in the comprehension of Chilean idioms, this project presents the design and development of an application for multitouch devices that support the comprehension of these linguistic expressions. The application is free and can currently be found on the Google Play platform with highly positive reviews.
Year:
Type of Publication: